فیلامنت فلزی BASF Ultrafuse 316L برای پرینتر سه بعدی رومیزی عرضه شد

یکی از رهبران دنیای شیمی و مواد در صنعت ساخت افزودنی؛ شرکت BASF رسماً فیلامنت فلزی-پلیمری خود برای پرینت سه بعدی را به بازار عرضه کرد.

این متریال که سال پیش برای اولین بار معرفی شد Ultrafuse 316L نام دارد و گفته می‌شود تولید آسان و مقرون بصرفه پروتوتایپ‌های کاملاً فلزی و قطعات مصرف-نهایی با هر نوع پرینتر سه بعدی بر مبنای اکستروژن را ممکن می‌سازد.

قطعات را می‌توان بر روی یک پرینتر سه بعدی مناسب، مشابه به روش ریخته‌گری عادی پلاستیک، این بار از جنس فلز ساخت. سپس این قطعه وارد یک فرآیند چسب‌زدایی و سینترینگ شده تا چسب و مواد چسباننده از آن جدا شود و یک محصول از جنس 316L استیل ضد زنگ ارائه دهد.

فیلامنت Ultrafuse 316L حدوداً از 90 درصد فلز با ترکیبی از ذرات پلیمری که رفتاری چسبی دارند ساخته شده است. شرکت BASF می‌گوید محتوای بالای فلز این متریال و توزیع آن بین مواد جانبی ریسک معیوب شدن را کاهش می‌دهد، در حالی که جایگذاری ذرات فلزی در فرم یک فیلامنت خطرات احتمالی را در قیاس با فرآیندهای پودر فلزی مانند ذوب انتخابی لیزر SLM یا DMLS را نیز کاهش می‌دهد.

فیلامنت Ultrafuse 316L با اکسترودرهای Bowden و direct drive سازگاری دارد و از طریق سامانه‌های انتقال فیلامنت کامپلکس قابل خوراک‌دهی است. کمپانی Ultimaker که یکی از رهبران صنعت پرینتر سه بعدی رومیزی است پروفایل و رفتارهای پرینت این متریال را تاییده کرده و فیلامنت BASF به مارکتپلیس رو به رشد Ultimaker S5 اضافه خواهد شد.

پاول هایدن نایب رئیس ارشد بخش مدیریت محصول در آلتیمیکر گفت:

افراد حرفه‌ای در زمینه‌ی پرینت سه بعدی در جهان می‌توانند از تکنولوژی FFF برای ساخت قطعات فلزی کاربردی در زمانی بسیار کوتاه و هزینه‌ای کم نسبت به روش‌های مرسوم بهره ببرند.

در ادامه‌ی توضیح در خصوص سازگاری این متریال، François Minec مدیرعامل BASF 3D Printing Solutions گفت:

فیلامنت Ultrafuse 316L می‌تواند تحت شرایط مشخص بر روی هر نوع پرینتر سه بعدی FFF با سیستم متریال باز کارایی داشته باشد.

هدف ما توسعه‌ی یک فیلامنت باکیفیت که ساخت افزودنی قطعات فلزی را آسان‌تر، ارزان‌تر، سریع‌تر و قابل دسترس‌تر برای همه سازد، بود.

Dave Gaylord مسئول ارشد محصولات در MatterHackers نیز معتقد است:

متریال Ultrafuse 316L از کمپانی BASF به مهندسان و طراحان امکان قطعات فلزی واقعی، خالص و در گرید صنعتی به آسانی و ارزانی به کمک یک پرینتر سه بعدی رومیزی را می‌دهد. این متریال یک پیشرفت بزرگ در صنعت مواد است و یک چهش واقعی در توضیح اینکه ساخت چه چیزهایی با پرینترهای سه بعدی فلزی ممکن است، می‌باشد.

درباره‌ی ا. مختاری

همچنین ببینید

پرینتر سه بعدی پزشکی fluicell Biopixlar

معرفی پرینتر سه بعدی زیستی Biopixlar: یک بیوپرینتر با دقت بالا

پرینتر سه بعدی زیستی (زیست چاپگر سه بعدی) Biopixlar یک بیوپرینتر از شرکت Fluicell است که دقت و کیفیت بالا را در ساخت مدل‌های بافتی زیستی ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *