colorFabb از فیلامنت varioShore TPU با قابلیت انعطاف‌پذیری قابل تنظیم رونمایی کرد

شرکت colorFabb از فیلامنت جدید varioShore TPU انعطاف‌پذیر با قابلیت تنظیم میزان انعطاف‌پذیری رونمایی کرد. با داشتن این فیلامنت، می‌توانید مشخص کنید سازه‌ی شما تا چه حد منعطف باشد.

فیلامنت‌ساز هلندی؛ colorFabb یک فیلامنت جدید به پورتفوی در حال گسترش خود اضافه کرد. این متریال پرینت سه بعدی که نامش varioShore TPU است، یک فیلامنت با خواض منعطف و تطبیق‌پذیر است که برای کاربردهایی در صنعت پوشاک(کفش) و تجهیزات ورزشی یه خاطر جنس نرم خود مناسب است.

یکی از دیگر ویژگی‌های آخرین فیلامنت colorFabb خواص معطف‌پذیر قابل تنظیم است تا درجات سختی سطح متفاوتی را ایجاد کند. طبق اظهارات این کمپانی، حتی ممکن است تا چند میزان سختی را در یک عملیات پرینت با دست بردن در تنظیمات پرینت، دست یافت.

مقایسه‌ی وزنی فیلامنت colorfabb varioShore TPU
مقایسه‌ی وزنی فیلامنت colorfabb varioShore TPU
ساخت قالب و کفی ورزشی با فیلامنت colorfabb varioShore TPU
ساخت قالب و کفی ورزشی با فیلامنت colorfabb varioShore TPU

فیلامنت varioShore توسط کمپانی سازنده‌ی فیلامنت واقع در بلفلد با بکارگیری تکنولوژی مشابه در ساخت فیلمنت LW-PLA ساخته شده است. فیلامنتی که ذکر شد در اوایل سال جاری عرضه شد. این یعنی که متریال TPU ارزش افزوده‌ی سبک‌تر بودن نسبت به سایر برندها را دارد –  اگرچه کاهش وزن، به حدی که در فیلامنت PLA بوجود آمده، نیست.

همچنین این متریال به خاطر نرمی لمس شدنش قابل توجه است که آن را مناسب کاربردهایی مانند پوشاک(کفش)، کفی یا کالاهای ورزشی مانند دستگیره‌های دوچرخه می‌کند.

فیلمنت جدید کالرفب به نام varioShore TPU در اواسط اکتبر در دسترس خواهد بود و پیش سفارش آن نیز در اوایل اکتبر آغاز می‌شود. تا آن زمان، این کمپانی هلندی متریال جدیدش – در کنار چندین مدل فیلامنت دیگر- را در نمایشگاه Kunststoffenbeurs 2019 که رویدادی بزرگ در صنعت لاستیک و پلاستیک در هلند است، به نمایش می‌گذارد.

متریال‌هایی که در این هفته رونمایی شدند

در طول هفته‌ی گذشته چندین عرضه‌ی متریال جدید از صنعت پرینت سه بعدی را شاهد بودیم. در کنار فیلامنت جدید varioShore TPU از colorFabb، کمپانی آلمانی EOS یک متریال صنعتی و منعطف جدید به نام TPU 1301 معرفی کرد. سازنده‌ی پرینتر سه بعدی رومیزی؛ MakerBot از فیلامنت ممتاز ASA مناسب برای کاربردهای بیرون از اتاق(outdoor) رونمایی کرد و Markforged متریال Inconel 625 را برای پلتفرم پرینت سه بعدی فلزی Metal X معرفی کرد. 3D Systems هم چندین متریال برای سیستم Figure 4 آماده کرده است، شامل Figure 4 PRO-BLK 10 برای قطعات تولیدی دیجیتال.

درباره‌ی ا. مختاری

همچنین ببینید

پرینتر سه بعدی پزشکی fluicell Biopixlar

معرفی پرینتر سه بعدی زیستی Biopixlar: یک بیوپرینتر با دقت بالا

پرینتر سه بعدی زیستی (زیست چاپگر سه بعدی) Biopixlar یک بیوپرینتر از شرکت Fluicell است که دقت و کیفیت بالا را در ساخت مدل‌های بافتی زیستی ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *