نرم افزار واقعیت مجازی CAD شرکت flyingshapes

flyingshapes راهکار CAD نسل بعدی واقعیت مجازی را منتشر می‌کند

کمپانی flyingshapes در نظر دارد با راهکار CAD مبتنی بر واقعیت مجازی، بتواند جریان کاری مرسوم در طراحی صنعتی را دچار تغییر و تحول کرده و آن را به بعد بعدی منتقل کند.

شرکت flyingshapes راهکار CAD نسل بعدی واقعیت مجازی را منتشر کرده است. شاید بپرسید CAD واقعیت مجازی یا VR CAD چیست؟ در حقیقت مفهوم آن نسبتاً روان است. به بیانی کوتاه، مربوط به نقاشی اشیا سه بعدی با کنترلرهای واقعیت مجازی در دستان شماست، به جای اینکه مدلسازی را بر روی نرم‌افزار CAD انجام دهید. کاربرد VR CAD بر جریانسازی مدلسازی سه بعدی و طراحی برای حرفه‌ای‌هایی که در زمینه‌ی طراحی صنعتی فعال هستند، می‌باشد؛ شامل طراحی محصول، خودروسازی، ساخت، مهندسی، معماری، پرینت سه بعدی و زمینه‌های مرتبط.

راهکار flyingshapes° در محیطی کاملا مجازی و یکپارچه جریان دارد و با کنترل‌های لمسی ادراکی و ابزارهای تعاملی برای sketching ،surfacing و همکاری با تیم‌ها بر فضای ابری همراه می‌شود. درست است که مدلسازی بر روی صفحه‌ی دو بعدی یک عرف در پرینت سه بعدی است، اما VR CAD می‌تواند نقشی در کاهش چرخه‌های تکراری و زمان‌بر در طول نمونه‌سازی و مراحل اولیه‌ی طراحی داشته باشد.حرفه‌ای‌ها حتی می‌توانند سودمندی و دقت بالایی را در یک محیط سه بعدی بدست آورند.

مجیط کاری flyingshapes
مجیط کاری flyingshapes

دکتر یوهانس ماتمان، هم-موسس flyingsahpes گفت:

چشم‌انداز ما، تبدیل CAD به مانند راحتی استفاده از یک اپ iPhone است. اپلیکیشن‌های سنتی CAD دارای یک گودال عمیق یادگیری هستند و طراحان مجبورند مدل‌های سه بعدی را در فضای کاری دو بعدی بسازند. ما در حال زیر و رو کردن محیط کارهای CAD کلاسیک به واسطه‌ی ممکن‌سازی کشیدن مدل‌های سه بعدی برای مقیاس دادن به یک محیط کاملا مجازی هستیم تا آنها با دستان خود اشکال را بکشند و تغییر دهند.

فواید Virtual Reality CAD یا طراحی کامپیوتری واقعیت مجازی جیست؟

طبق آنچه ذکر شد، یکی از اصلی‌ترین فواید راهکاری مانند flyingshapes توانایی تجربه‌ی هر سه بعد از یک محصول به جای یک تصویر صاف است. Flyingshapes توضیح می‌دهد که برای طراحی اشیا متقارن، آنها به کاربر چیزی شبیه به یک آینه ارائه می‌دهند که هرچیزی که طراحی شده را بازتاب منعکس می‌کند. این امکان هر زمانی که نیاز باشد قابل غیرفعالسازی است. به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد چند وجه نامتقارن هستید، این امکان را می‌توانید غیرفعال کنید.

بعلاوه این موارد، درست مانند راهکارهای نرم‌افزاری ابری CAD، امکان همکاری بر روی پروژه‌ها با دیگر اعضای تیم وجود دارد. البته، هدف نهایی توانایی ساخت چیزی است که مدل شده باشد، که شامل تبدیل آن به یک فایل STL برای پرینت سه بعدی می‌شود. VR CAD در برخی موارد می‌تواند به عنوان اولین گام در جریان کار مدلسازی سه بعدی یک طراح باشد چرا که خروجی گرفتن مدل‌ها به نرم‌افزار CAD مرسوم برای پرداخت‌های بعدی امکان‌پذیر است.

طراجی صنعتی واقعیت مجازی با flyingshapes
طراجی صنعتی واقعیت مجازی با flyingshapes

جوناس کونزه، هم-موسس فلایینگ شیپس اینطور جمع‌بندی می‌کند:

ما در حال ارتقای تکنولوژی واقعیت مجازی برای حل چالش‌ها و گلوگاه‌های طراحی هستیم که در فرآیند جریان کاری CAD مرسوم مزاحمت ایجاد می‌کند. تکرر چرخه‌های بلند، اخلال ارتباطی و اختلافات بین نمونه‌ی اولیه و مدل نهایی منابع را هدر می‌دهد و می‌تواند منجر به تاخیر در رسیدن  محصولات جدید به بازار شود. ما flyingshapes را برای انقلاب جریان کاری طراحی و کمک به تیم‌ها در حداکثرسازی زمان صرف شده برای عالی سازی مدل‌ها مهندسی کردیم.

درباره‌ی ا. مختاری

همچنین ببینید

اسکنر سه بعدی دوربرد Artec Ray

Artec 3D از یک اپ موبایلی برای اسکنر سه بعدی دور برد Artec Ray رونمایی کرد

شرکت Artec 3D بر ای اسکنر سه بعدی مقیاس بزرگ Artec Ray یک اپ موبایلی عرضه کرده است که می‌توان به راحتی با آن عملیات اسکن را انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *