پرینتر سه بعدی Prusa MINI

پرینتر سه بعدی Prusa MINI با قیمت 350 دلار معرفی شد

پرینتر سه بعدی Prusa MINI با بستر ساخت 18 در 18 در 18 سانتی‌متر و قیمت استثنایی 350 دلار معرفی شد. زمان عرضه‌ی عمومی این دستگاه اواخر نوامبر 2019 است.

Prusa Research که تولیدکننده‌ی پرینتر سه بعدی واقع در پراگ می‌باشد و سازنده‌ی سری محبوب پرینتر سه بعدی رومیزی Prusa نیز هست، تولد جدیدترین و کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی پرینتر سه بعدی خود تاکنون را اعلام کرد؛ این شما و این هم پرینتر سه بعدی Original Prusa MINI

این دستگاه با تعهد به تمامی خصیصه‌ها و ویژگی‌هایی که کاربران از هر دستگاه Prusa دیگری دیده بودند، وارد عرصه می‌شود و حجم ساخت 18 در 18 در 18 سانتی متری دارد. قیمت آن نیز نصف کیت Original Prusa i3 MK3S است.

در یک پست بلاگی که تولید پرینتر سه بعدی MINI اعلام شد، موسس این شرکت، جوزف پروسا گفت هدف این کار “ساخت یک ترکیب ایده‌آل از یکپارچگی و سادگی، کوچکی و توانمندی” بوده است. همچنین، این پرینتر سه بعدی دستگاهی است که تیم مسئول ساخت آن، برای خودشان “خواسته بودند و به آن نیاز داشتند”.

پرینتر سه بعدی Prusa Mini با قیمت 349 دلاری کاربران متنوعی از هنرمندان(cosplayer) تا طراحان را هدف گرفته است، اما Prusa می‌گوید این دستگاه حتی به عنوان اولین پرینتر سه بعدی برای تازه‌کارها ایده آل است و در عین حال، ویژگی‌های خوبی جهت برپایی مزرعه‌ی پرینت سه بعدی(print farm) مقرون بصرفه دارد. گفته شده پروسا برای پشتیبانی از این ویژگی، نرم‌افزار مدیریت فارم پرینت را هم معرفی خواهد کرد.

این دستگاه که در یک فریم با ابعاد 33 در 37 در 38 سانتی‌متری بسته بندی شده است، شامل قابلیت‌هایی مانند مهره ورقه‌های فولادی جداشدنی و اتصال اترنت(Wi-Fi دلخواه) است که همگی توسط یک برد اصلی سفارشی 32 بیت Buddy به همراه درایورهای سایلنت 2209 Trinamic کنترل می‌شود. همچنین این دستگاه مجهز به یک نمایشگر ال سی دی تمامی رنگی جدید، قابلیت “One-Click Printing” مش و هم‌سطح سازی بستر(bed levelling)، پشتیانی از نازل E3D(دستگاه بصورت استاندارد با نازل 0.4 میلی‌متری عرضه می‌شود) و بروزرسان فرمور داخلی است.

پرینتر سه بعدی Prusa MINI چندین قابلیت ایمنی بر خود داشته که شامل 3 ترمیستور و تنظیمات power panic است که بزودی در قالب یک بروزرسانی نرم‌افزار در دسترس خواهد بود. برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها، سنسور فیلامنت بصورت استاندارد نیست و Wi-Fi از یک بورد ESP کوچک و ارزان که بصورت جداگانه قابل اعمال است، استفاده خواهد کرد. با این وجود این پرینتر کاملاً منبع باز بوده و پروسا می‌گوید نمی‌تواند صبر کند تا ببیند جامعه‌ی ما چه کارهایی با آن می‌تواند انجام دهد.

کیت پرینتر سه بعدی MINI فرآیند راه‌اندازی بسیار ساده‌تری دارد و از 3 قطعه شامل می‌شود که پروسا معتقد است کاربران در کمتر از 30 دقیقه می‌توانند دستگاه را سرهم سازند.

در حالی که پروسا تایید می‌کند که بسیاری از مشتریان به دنبال یک پرینتر سه بعدی بزرگتر هستند، خاطرنشان کرد درخواست آنها نادیده گرفته نشده است؛ این شرکت در حال کار بر روی یک ساختار ساخت 40 در 40 در 40 سانتی‌متری است که نامش Prusa XL می‌باشد.

قرار است پرینتر سه بعدی Original Prusa Mini در اواخر ماه نوامبر جهت ارسال به مشتریان تدارک دیده شود.

درباره‌ی ا. مختاری

همچنین ببینید

پرینتر سه بعدی پزشکی fluicell Biopixlar

معرفی پرینتر سه بعدی زیستی Biopixlar: یک بیوپرینتر با دقت بالا

پرینتر سه بعدی زیستی (زیست چاپگر سه بعدی) Biopixlar یک بیوپرینتر از شرکت Fluicell است که دقت و کیفیت بالا را در ساخت مدل‌های بافتی زیستی ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *