پرینتر سه بعدی B9 Core Med 500

B9Creations پرینتر سه بعدی پزشکی و مرکز خدمات درمانی جدید خود را معرفی کرد

شرکت B9Creations پرینتر سه بعدی پزشکی جدیدش را با اعلام موجودیت مرکز خدمات درمانی ساخت افزودنی خود معرفی کرد.

شرکت B9Creations که یک تولیدکننده‌ی پرینتر سه بعدی در داکوتای جنوبی و سازنده‌ی پرینترهای سه بعدی DLP سری B9 Core است، افتتاح مرکز خدمات درمانی و بهداشت ساخت افزودنی خود را اعلام کرد. آنها همچنین در کنار این دستاورد، ساخت پرینتر سه بعدی جدید با تمرکز بر بخش پزشکی را نیز اعلام کردند.

پرینتر سه بعدی B9 Core Med 500 در کنار دو تا از اولین پکیج‌های متریال زیستی(biocompatible) در این مرکز جدید افتتاح شده نقش آفرینی می‌کنند که هدف آن توسعه‌ی دستگاه‌های پزشکی جدید، مدل‌های آناتومیک، ابزارهای جراحی و تکنولوژی پوشیدنی‌ست.

B9Creations و پرینت سه بعدی پزشکی

اوایل سال جاری، B9Creations با SDC Technologies که نهادی متخصص در صنعت مواد پوششی‌ست وارد همکاری شد تا یک آزمایشگاه توسعه‌ی متریال ساخت افزودنی 500 هزار دلاری را افتتاح کنند. این آزمایشگاه در مقر مرکزی Rapid City شرکت B9Creations جای گرفته است. حالا، مرکز درمانی و خدمات ایجاد شده پورتفوی متنوعی از کاربردهای پزشکی را ارائه خواهد داد.

پرینترهای سه بعدی این کمپانی برای مدل‌های پزشکی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. این شامل ابزار دقیق جراحی، مدل‌های آموزشی، ابزار ساخت و سفارشی ازمایشگاه، جیگ‌ها و فیکسچرها برای تولید تقویت شده می‌باشد.

آنها مدعی هستند که این تکنولوژی برای حدود 70 کشور در سراسر جهان خدمت‌رسانی خواهد کرد، از جمله برندهایی مانند Proctor & Gamble ،3M ،B. Braun Medical Inc ،Kulzer و انیستیتو ملی بهداشت (NIH).

مدل‌های آناتومی پرینت سه بعدی شده
مدل‌های آناتومی پرینت سه بعدی شده

پرینتر سه بعدی B9 Core Med 500

پرینتر سه بعدی B9 Core Med 500 با هدف سریع بودن 4 برابری نسبت به دیگر سیستم‌ها در بازار طراحی شده است.  این دستگاه به همراه همیاریِ راه‌اندازی کارخانه و عدم نیاز به کالیبراسیون عرضه می‌شود. مواردی که ذکر شده در کنار متریال‌های زیست سازگار و مهندسی همراه شده‌اند. پرینتر سه بعدی B9 Core Med 500 با قیمت 11955 دلاری عرضه می‌شود.

پرینتر سه بعدی B9 Core Med 500
پرینتر سه بعدی B9 Core Med 500

مشخصات فنی پرینتر سه بعدی B9 Core Med 500

مشخصات فنی

ابعاد پرینت 103 در 58 در 130 میلی‌متر
وزن 21 کیلوگرم
ابعاد دستگاه 267 در 420 در 593 میلی‌متر
سرعت پرینت 15 الی 120 میلی‌متر بر ساعت
رزولوشن 53.6 میکرون
منبع نور Industrial HD UV LED Light Engine – 405nm
سیستم متریال رزین B9Creations و انواع متریال متفرقه
نرم افزار B9Create
منبع تغذیه 12VDC 5A

درباره‌ی ا. مختاری

همچنین ببینید

پرینتر سه بعدی پزشکی fluicell Biopixlar

معرفی پرینتر سه بعدی زیستی Biopixlar: یک بیوپرینتر با دقت بالا

پرینتر سه بعدی زیستی (زیست چاپگر سه بعدی) Biopixlar یک بیوپرینتر از شرکت Fluicell است که دقت و کیفیت بالا را در ساخت مدل‌های بافتی زیستی ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *