کلید مخفی Stealth Key ساخته شده با پرینت سه بعدی فلزی

کلید پرینت سه بعدی شده توسط UrbanAlps جایزه‌ی چالش Purmundus 2019 را کسب کرد

ساخت کلید با پرینت سه بعدی فلزی منجر به تولید کلید مخفی Stealth Key از شرکت UrbanAlps شده است. حالا امنیت رنگ و بوی جدی‌تری به خود می‌گیرد.

در رویداد امسال Formnext، چالش Purmundus به دنبال خلاقانه‌ترین و نوآورانه‌ترین مفهوم(کانسپت) و پروژه‌ی پرینت سه بعدی از طریق تم شعار گسترده‌ی Beyond 3D Printing بود. اما پروژه‌ای که جایزه‌ی مقام نخست را برای چالش پورموندوس برد، پروژه‌ی ساخت کلید مخفی(Stealth Key) توسط شرکت سیستم‌های امنیتی سوئیسی؛ UrbanAlps بود.

این جایزه در تاریخ 21 نوامبر توسط یک پنل داوری بین‌المللی متشکل از 11 متخصص به UrbanAlps اهدا شد. این هیئت ژوری محصول Stealth Key را از بین استخری از ایده‌های محصولی فوق پیشرفته از 18 کشور مختلف انتخاب کرد. جایزه‌ی مقام دومی به پروژه‌ی پرینت چهار بعدی Hydrophytes توسط Victoria University of Wellington تعلق گرفت. جایزه‌ی سومی نیز به CellCore GmbH برای Monolithic Rocket Chamber اهدا شد، در همین حال نیز Diehl Aviation Laupheim GmbH بخاطر پروژه‌ی ارائه شده‌اش تحسین‌های ویژه‌ای دریافت کرد.

کلید مخفی Stealth Key ساخت UrbanAlps در Formnext 2019 به نمایش درآمد
کلید مخفی Stealth Key ساخت UrbanAlps در Formnext 2019 به نمایش درآمد

معرفی کلید مخفی Stealth Key

برگردیم به بحث کلید مخفی و دارنده‌ی مقام نخست Purmundus Challenge 2019. کلید مخفی Stealth Key ساخته شده توسط UrbanAlps اولین کلید فلزی پرینت سه بعدی شده است که در برابر ساحت کپی‌های تاییدنشده محافظت شده است. این دستاورد از طریق یکپارچه‌سازی قابلیت‌های امنیتی مکانیکی داخلی حاصل شده که آن را در برابر اسکن شدن غیرممکن می‌کند. این کلید پرینت سه بعدی و پتنت شده بصورت سفارشی ساخته شده و هر کدام از آنها یک کد منحصر بفرد دارد. این کلید مخفی قابلیت اضافه کردن امکان کار با درب‌ها و قفل‌های کنونی را دارد. شرکت UrbanAlps این کلیدها را با استفاده از روش پرینت سه بعدی SLM یا ذوب انتخابی لیزری تولید می‌کند.

کریستوف بهلینگ، عضو هیئت منصفه و مالک Christoph Behling Design گفت:

بصورت خیلی نادر از طریق پرینت سه بعدی، یک محصول می‌تواند اشکال منحصربفردی که نمی‌توان با هیچ تکنولوژی دیگری آن را ساخت، بدست آورد و همچنین قادر است توانایی مستقل شدن و عملکردی که بتواند زندگی را تقویت کند را نشان دهد. برنده‌ی امسال چالش پورموندوس می‌تواند هر سه این ویژگی‌ها را اجرا کند: این شما و این کلید مخفی Stealth Key از UrbanAlps.

دکتر الخاندرو اوخدا، مدیر ارشد اجرایی و هم-موسس UrbanAlps اضافه کرد:

ما مفتحریم که کلید مخفی Stealth Key با در نظر داشتن کیفیت و تنوع فوق‌العاده‌ی فینالیست‌های این رقابت، توانست جایزه را کسب کند. علاوه بر این، در چنین آوردگاهی که بزرگترین رویداد جهانی پرینت سه بعدی(Formnext) است، این افتخار کسب شد. هر روز که می‌گذرد، ما سخت در تلاشیم تا کلید مخفی Stealth Key را به کاربردی تبدیل کنیم که صنعت پرینت سه بعدی (ساخت افزودنی) فلزی با کمال میل انتظار آن را می‌کشد.

درباره‌ی ا. مختاری

همچنین ببینید

ساخت بزرگترین قایق جهان با پرینتر سه بعدی

مروری بر ساخت بزرگترین قایق جهان با پرینتر سه بعدی

بزرگترین قایق جهان با پرینتر سه بعدی ساخته شد و دانشگاه Maine افتخاری دیگر در صنعت ساخت افزودنی آمریکا و پروژه‌های ملی-دولتی رقم زد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *