آموزش فراگیر پرینت سه بعدی برای معلمان

دوره‌ی آموزش فراگیر پرینت سه بعدی برای معلمان در دانشگاه شهید رجائی برگزار شد

پیشرفت و توسعه دو مقوله‌ای هستند که هر یک سختی‌ها و چالش‌های خود را دارند. ما روزانه با پیشرفت تکنولوژی پرینت سه بعدی بعدی مواجه هستیم. اما توسعه‌ی آن موضوعی است که گاهاً نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی بیشتری دارد.

رویداد آموزش فراگیر پرینت سه بعدی برای معلمان کار و فناوری در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد. این رویداد که با همکاری آزمایشگاه تحقیقاتی فناوری‌های ساخت افزودنی (RLAMT) برگزار گردید، با هدف آشنایی بیشتر دبیران مشغول در مدارس آموزش و پرورش با مباحث مختلف پرینت سه بعدی برگزار شد.

این رویداد را می‌توان مشابه کاری که توسط کمپانی GE Additive که در واقع کارزار The Anything Factory نام گرفته است، در نظر گرفت.

مهندس کیوان‌پور ایرانی و دکتر احسانی در این رویداد به ارائه‌ی مطالبی پرداختند. صحبت‌های این دو را می‌توان در ویدیوی زیر ببینید و بشنوید.

آشنایی دانش‌آموزان با تکنولوژی استراتژیکی مانند پرینت سه بعدی باید با برنامه ریزی کاملا منسجم و مدون همراه با استانداردهای روز بین‌المللی و ملاحظات داخلی صورت گیرد.

در روزگاری که کشور بیش از پیش نیازمند تولید و صنعت‌گری مهندسان داخلی است و بازارها به شدت نیازمند محصولات و خدمات خلاقانه است، مهارت کاربردی از دانش ساخت افزودنی می‌تواند تغییرات مثبتی را از شخص تا جامعه و کشور به همراه بیاورد.

در این بین نیز آموزش‌ها و کارگاه‌های غیرکاربردی و ناپخته می‌تواند تاثیر منفی و ارتجاعی بر رویکرد دانش ساخت افزودنی و پرینت سه بعدی بر مهارت‌جویان بگذارد. از این رو RLAMT با قصد ایجاد یک برنامه تحصیلی یکپارچه و به‌روز برای دانش آموزان، اقدام به برگزاری رویداد آشنایی معلمان کار و فناوری سراسر کشور با بسترسازی آموزش فراگیر پرینت سه بعدی به عنوان گام اول نمود.

از ویژگی‌های شاخص این برنامه، گنجاندن اصول DfAM (طراحی برای ساخت افزودنی) درون آن است. ساخت افزودنی زمانی به نهایت سودمندی و کاربردپذیری نزدیک می‌شود که کل فرِآیند ساخت در رویه‌ی استاندارد ساخت افزودنی (از طراحی تا ساخت) درونش جای بگیرد.

آموزش فراگیر پرینت سه بعدی برای معلمان
آموزش فراگیر پرینت سه بعدی برای معلمان

درباره‌ی ا. مختاری

همچنین ببینید

آینده صنعت پرینت سه بعدی فلزی - بازار دهه آینده ساخت افزودنی فلزات

پرینت سه بعدی(ساخت افزودنی) فلزی در دهه‌ی آینده بازاری 228 میلیارد دلاری ایجاد می‌کند

بازار پرینت سه بعدی فلزی (ساخت افزودنی فلزات) در دهه‌ی آینده سهم بزرگی از بازار را تصاحب خواهد کرد و ارزشی به میزان 228 میلیارد دلار را برای فعالان این صنعت ایجاد می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *