پرینتر سه بعدی Desktop Metal Fiber با تکنولوژی AFP

پرینتر سه بعدی Desktop Metal Fiber با تکنولوژی AFP معرفی شد

شرکت Desktop Metal پرینتر سه بعدی Fiber خود که مبتنی بر تکنولوژی AFP فیبری continuous است را با کاربری رومیزی و بستر ساخت نسبتا بزرگ معرفی کرد

شرکت Desktop Metal که بخاطر تکنولوژی پرینت سه بعدی فلزی رومیزی شهرت دارد، امروز در حال وارد شدن به دنیای پلاستیک با معرفی پرینتر سه بعدی Fiber است. این اولین پرینتر سه بعدی است که جایگذاری خودکار فیبر (AFP) و ساخت به روش فیلامنت ذوب شده(FFF) را در خود ترکیب می‌کند. پرینتر سه بعدی Fiber توانایی ساخت قطعات با دقت بالا با استفاده از کامپوزیت متریال‌های فیبر continuous کلاس صنعتی مورد استفاده در فرآیندهای AFP را داراست.

پرینتر سه بعدی Fiber بر اساس تکنولوژی پیشگام Desktop Metal به نام جایگذاری خودکار فیبر میکرو (μAFP) می‌باشد. این فرآیند به کاربر امکان پرینت قطعات از گستره‌ی بزرگی از پلاستیک‌ها با خواص قدرت و سختی بالا را می‌دهد. دسکتاپ متال تاکید کرده که سابقاً ظرفیت‌های این نوع پرینتر محدود به سیستم‌های میلیون دلاری AFP بوده است.

معرفی پرینتر سه بعدی Fiber

پرینتر سه بعدی جدید معرفی شده، که قرار است در بهار 2020 ارسال آن برای مشتریان آغاز شود(در حال حاضر دسکتاپ متال سفارش می‌پذیرد)، راهکاری مقرون بصرفه برای پرینت قطعات از پلیمرهای کلاس مهندسی که دو برابر فولاد استجکام دارند و یک پنجم آن وزن دارند، ارائه می‌دهد. این ویژگی‌ها، پرینتر سه بعدی مذکور را برای ساخت جیگ‌ها و فیکسچرها در کنار قطعات مصرفی در صنایعی مانند خودروسازی، الکترونیک، تجهیزات ورزشی، هوافضا، محصولات مصرفی و غیره ایده‌آل ساخته است.

فیکسچر CNC پرینت سه بعدی شده با پرینتر سه بعدی Fiber
فیکسچر CNC پرینت سه بعدی شده با پرینتر سه بعدی Fiber

ریک فولاپ، مدیر ارشد اجرایی و هم-موسس دسکتاپ متال گفت:

برای اولین بار، پرینترهای Fiber خواص موادی از متریال‌های فیبری continuous با عملکرد بالای AFP را با مقرون بصرفگی و سرعت یک پرینتر سه بعدی رومیزی ترکیب می‌کند.

پرینتر سه بعدی Fiber همچنین یکی از بزرگترین بستر ساخت بین هر گونه پرینتر سه بعدی رومزی فیبری continuous را به ابعاد 310 در 240 در 270 میلی‌متر ارائه می‌دهد و قابلیت پیوستن به شبکه‌ای از دستگاه‌ها برای راه‌اندازی پرینت فارم شامل 6 الی 10 واحد را دارد. بدین ترتیب این محصول برای تولید سری نیز مناسب است.

درباره‌ی ا. مختاری

همچنین ببینید

پرینتر سه بعدی پزشکی fluicell Biopixlar

معرفی پرینتر سه بعدی زیستی Biopixlar: یک بیوپرینتر با دقت بالا

پرینتر سه بعدی زیستی (زیست چاپگر سه بعدی) Biopixlar یک بیوپرینتر از شرکت Fluicell است که دقت و کیفیت بالا را در ساخت مدل‌های بافتی زیستی ارائه می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *