ویروس کرونا و مشکلات تولید انبوه

چطور ویروس کرونا می‌تواند بر جامعه پرینت سه بعدی و ساخت دیجیتال تاثیر بگذارد؟

ویروس کرونا یک تهدید جهانی برای افراد و جامعه‌ی جهانی است. هم‌اکنون هیچ کشوری از این ویروس در امان نیست

ما ایرانیان خصلت‌های ویژه‌ای داریم. معمولا در بحران‌هایی که به سمت ما(چه فردی چه در ابعاد اجتماعی) سرازیر می‌شود، با خیالی راحت و آسوده خود را در حاشیه‌ی امن می‌بینیم و تصور می‌کنیم فعلا در امانیم، پس نیازی به رعایت جوانب احتیاط نیست.

اما قضیه زمانی تفاوت خواهد کرد که دو اتفاق رخ دهد: یا خودمان گرفتار فاجعه شویم، یا یکی از آشنایانی که دوستشان داریم.

البته این مساله قابل تعمیم به همه‌ی افراد نیست و قطعا افراد بسیار زیادی هستند که عاقلانه رفتار می‌کنند.

کروناویروس یا ویروس کرونا یک تهدید جهانی برای سلامتی است و تاثیر عمده‌ی خود را بر چین گذاشته است، اما چندین مورد ابتلا در مناطق و قاره‌های دیگر نیز شناسایی شده‌اند. بدلیل رخداد چنین فاجعه‌ای، دولت چین به کمپانی‌ها دستور داده تا تاریخ 9 فوریه(یک هفته‌ی دیگر و پس از تعطیلات رسمی چین) کاملا تعطیل باشند تا از گسترش بیشتر آن جلوگیری کنند. در حال حاضر، برنامه‌ی بازگشایی کارخانه‌ها برای تاریخ دهم فوریه تعیین شده است.

کشور چین با دارا بودن بیش از بیست درصد سهم ساخت(Manufacturing) جهانی باعث شده تا ظرفیت جهانی ساخت زیر و رو شود. این واقعه موجب شده تا سفارشات مبنی بر ساخت دیجیتال در شبکه‌های جهانی مانند 3DHubs نیز دچار تغییر شوند که عموماً این تغییرات در زمینه‌های ماشین‌کاری سی ان سی، ساخت شیت متال و قالب تزریقی است.

اگر شما هم در این شبکه سفارشی داشته باشید، باید تا پس از تاریخ تعیین شده منتظر بمانید. 3DHubs نیروی خدمات مشتریان ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی به مشتریان گماشته تا وضعیت سفارش به آنها گزارش شود.

باقی فعالان پرینت سه بعدی چطور؟

سایر شرکت‌های فعال در بازار پرینت سه بعدی ایران نیز مطمئناً تاخیرهایی در سفارشات دستگاه‌ها، قطعات و مواد اولیه خواهند داشت. تمامی شرکت‌ها و نهادهایی که با چین در ارتباط هستند باید نهایت دقت و پیشگیری را در ارسال، دریافت و انبارداری تجهیزات و اقلام وارداتی خود داشته باشند. اگرچه خطر ابتلا از طریق اشیا به انسان نسبت به عامل انسانی کمتر است، اما این یک وظیفه‌ی همگانی است و تمامی کارمندان شرکت‌ها باید با نهایت دقت و مسئولیت در مقابله با این رخداد بکوشند.

3DRooz نیز برای همه‌ی آحاد جامعه اعم از هموطنان و جامعه‌ی بین المللی آرزوی سلامتی داشته و خود را در امر اطلاع رسانی مسئول می‌داند.

درباره‌ی ا. مختاری

همچنین ببینید

پرینت سه بعدی فلزی DED

راهنمای جامع لایه نشانی با استفاده از توزیع مستقیم انرژی (DED) در پرینت سه بعدی

پرینت سه بعدی فلزی DED یا Directed Energy Deposition نوعی روش ساخت افزودنی است که معمولاً برای عملیات تعمیر قطعات یا اضافه کردن ماده به اجزا استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *